بازاریابی دیجیتال یا
دیجیتال مارکتینگ به استفاده از رسانه های جدید در دنیای تجارت اطلاق می شود . در
واقع به تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصول ، خدمات و برندها و همچنین
بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت می گیرد . بر خلاف بازاریابی سنتی در
دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین از اهمیت بیشتری برخوردارند . به همین منظور
شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند ایمیل ، وب سایت ، شبکه های اجتماعی
سعی در تحلیل رفتار مشتری دارند تا بتوانند تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی
طیف وسیعی از مشتریان انجام دهند تا بتوانند بیشتر ین بازخورد را داشته باشند .
در اینجا نام چند نمونه
بازاریابی که به بازاریابی اینترنتی مرتبط هستند به طور خلاصه آورده میشود .
بازاریابی درونگرا یا
جاذبه ای : این بازاریابی بر این اساس بنا شده است که به جای اینکه فروشنده به
دنبال مشتری باشد مشتری به دنبال فروشنده می باشد و از طریق روش های مختلف مانند سئوی وبسایت ، بازاریابی محتوا و ... وب سایت شما بتواند مخاطب هدف را به سمت خود جذب کند
.
بازاریابی چریکی : در این
مدل بازاریابی از روشهای خلاقانه جهت معرفی محصول استفاده می شود به گونه ای که
توجه اورا جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما با یکدیگر گفتگو کنند
را بازاریابی چریکی می نامند .
بازاریابی ویروسی : با
گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده روز افزون مردم از آن و افزایش اهمیت رسانه های
اجتماعی تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط
افراد از اهمیت بالایی برخوردار است .
بازاریابی ایمیلی : در
واقع به استفاده از ابزار ایمیل جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از
اهمیت بالایی برخوردار است . به همین دلیل است که ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی
ایمیلی و تکنیک های مختلف ایمیل می توانند با ایجاد صفحات فرود مختلف به موفقیت
شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی کنند .
بازاریابی در شبکه های
اجتماعی و بازاریابی محتوایی از ابزار دیجیتال مارکتینگ می باشند .
No comments:
Post a Comment